Strona do poprawnego działania wymaga włączonego Javascipt!

Zawieszenie

Amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze i inne pozostałe części układu kierowniczego i zawieszenia powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone mogą znacznie utrudnić panowanie nad autem podczas jazdy, a nawet doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.

Wymiana amortyzatorów

Amortyzatory zapobiegają nadmiernemu kołysaniu się pojazdu oraz utrzymują ciągły kontakt kół z nawierzchnią, dlatego poprawne dobranie i zamontowanie daje nam gwarancję bezpieczeństwa podczas jazdy na różnych nawierzchniach. Uszkodzone amortyzatory wpływają negatywnie na sterowność pojazdu podczas skręcania i mniejszą efektywność ABS i ESP, co powoduje ściąganie samochodu na boki oraz na wydłużenie drogi hamowania. Dodatkowo występuje większe prawdopodobieństwo powstania zjawiska aquaplaningu i poślizgu na mokrej nawierzchni.

Wymiana amortyzatorów jest konieczna średnio co 100 tysięcy km lub w zależności od stanu dróg i stylu jazdy kierowcy, a ich kontroli można dokonać jedynie przy użyciu urządzeń mierzących absorpcję energii przez amortyzator poprzez wymuszenie ruchów sprężania i rozprężania.

Wymiana tulei wahacza

Tuleja tłumi drgania przenoszone z nawierzchni, a jej wymiana może być konieczna już po przebyciu 30 000 km. Szarpanie podczas ruszania oraz stukanie w trakcie jazdy to objawy, które mogą świadczyć o tym, że tuleje są wyeksploatowane i należy sprawdzić, czy nie jest konieczna ich wymiana.

Wymiana sworznia wahacza

Jego zadaniem jest przenoszenie obciążenia zginającego, mocuje on również zwrotnicę do wahacza, narażony jest on na uszkodzenia podczas eksploatacji na dziurawych nawierzchniach.

Wymianę końcówki drążka kierowniczego

W końcówce drążka zawiera się przegub kulowy, który pozwala na ruch zawieszenia koła i skręcanie zwrotnicy w stosunku do przekładni kierowniczej. Wyczuwalne luzy w kierownicy to znak, że konieczna jest jego wymiana, po której niezbędne jest wykonanie prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia.

Wymiana wahacza

Wahacz łączy zwrotnicę z nadwoziem i często wygina się lub pęka. W pojeździe występuje kilka wahaczy i mają one wpływ na ruch kół, co oznacza równorzędną współpracę nadwozia, podwozia i zawieszenia. Dlatego gdy tylko dojdzie do uszkodzenia, wahacz należy jak najszybciej wymienić.

Dysponujemy nowoczesnym sprzętem do pomiaru i regulacji geometrii zawieszenia, wykonamy prace mechaniczne związane z wymianą wahaczy, tulei i drążków.

BESbswy